Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Assalamualaikum.. Selamat datang ke blog saya.Saya suka hijau. Hijau warna yang buatkan saya tenang. Hijau sedap mata memandang. Tumbuhan juga warna hijau.
RSS

Hari Ibu HARAM


Assalamualaikum.. Saya tidak tahulah kenapa gambar buah ni pulak saya letak, apapun saya punya pasallah mau letak apa.. Malam ni aku nak kongsi tentang sambutan hari Ibu y selalu disambut oleh orang Islam..


Sejarah hari ibu telah dikenalpasti sebagai perayaan musim bunga orang-orang Greece, sebagai penghormatan terhadap Rhea, ibu kepada tuhan mereka. Pada tahun 1600 orang-orang England merayakan hari yang mereka namakan sebagai "Mothering Sunday". Ia dirayakan pada hari Ahad keempat setiap Lent. Lent adalah tempoh masa selama 40 hari samada dalam bulan Februari atau Mac. Dalam tempoh ini, sebahagian orang-orang Kristian akan berhenti melakukan atau memakan makanan tertentu atas alasan agama. Amalan tersebut adalah sebagai penghormatan mereka terhadap Mother Mary. Mother Mary adalah Maryam, ibu kepada Nabi Isa Alaihissalam atau Jesus yang mereka anggap sebagai tuhan.


Sekali lagi ditegaskan bahawa hari Ibu adalah HARAM disambut. Kalau kau nak hargai Ibu kau, hari- hari pon kau boleh peluk , cium dia.. K sampai sini sahaja .



Yang benar,
SS
(Syok Sendiri)



Assalamualaikum, hai. Harap anda dapat komen dengan baik ye! ^_^

Post Comment

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 suka hijau:

mohd raft said...

adui ayat mcm mo mkn sndiri jak buah tu.. awk tu pompuan x sdap plak mata ne mmandang dan x enak pula bibir ini menyebut serta lain mcm plak bunyinya telinga ini mendngr!!! aku stuju jga dgn kau ari2 pun kita bole syg mak kita tpi tu kan tuk ari sedunia punya?!!!

Azira Ldu said...

hari ibu kan haram .. search di intrnet sejarah hari ibu tu.. kalau nak smbut jgk UAI ckp ROSAK AKIDAH.. NAK KE?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...